Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zadávání veřejných zakázek v programovém období 2007 - 2013 v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VRKOSLAV, Petr
Diplomová práce je zaměřena na problematiku zadávání veřejných zakázek v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost během programového období 2007 2013. Úvodní část práce obsahuje stručný popis Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a jeho začlenění mezi cíle regionální politiky. Další části jsou věnovány procesu zadávání veřejných zakázek v obecné rovině a následně poté v rámci specifického prostředí Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Stěžejní část práce popisuje proces vykonávání kontroly veřejných zakázek (ex-ante a ex-post) a jejich výsledky a dále přehled nejčastějších pochybení odhalených během kontrol se stručnou analýzou jejich příčin a návrhem opatření k jejich eliminaci. Další část je zaměřena na problematiku nezpůsobilých výdajů způsobených pochybením při zadávání veřejných zakázek. Závěrečná část obsahuje bližší pohled na oblast zadávání veřejných zakázek pro aktuální programové období 2014 2020.
Dopad ESF na rozvoj školství v Jihočeském kraji
LEGÁTOVÁ, Vladimíra
Cílem této bakalářské práce je na základě analýzy čerpání finančních prostředků z Evropského sociálního fondu, konkrétně z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v programovacím období 2007 - 2013 zhodnotit jejich současné využití a dopad na rozvoj školství v Jihočeském kraji. Jelikož je tato problematika velmi obsáhlá, je tato analýza provedena na vzorku projektů - a to na projektech podaných do globálních grantů, které jsou administrovány na Krajském úřadě Jihočeského kraje. V závěru práce je provedeno zhodnocení zjištěných informací a vyjádření se k využití daných finančních prostředků z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vzdělávání jako faktor regionálního rozvoje ČR
STREITOVÁ, Lucie
Práce se věnuje problematice vzdělávání a jeho významu jako jednoho z faktorů regionálního rozvoje České republiky. V teoretické části práce jsou zmapovány dokumenty, strategie, programy a instituce zabývající se oblastí vzdělávání. Je zde definován pojem regionální rozvoj a uvedeny některé indikátory regionálního rozvoje a dále současné možnosti finanční podpory pro regiony. V praktické části je provedena analýza a následná syntéza indikátorů regionálního rozvoje. Na základě těchto indikátorů jsou komparovány jednotlivé regiony České republiky. Součástí práce jsou i přílohy pro rozšíření uvedených informací.
Analýza Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se specifikací na vysokoškolské vzdělávání
LEJSKOVÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost vzhledme k jeho významu pro vysoké školy. Ukázat, jak vzniká projektová žádost, jaké má náležitost a průběh hodnocení přijatelnosti předložených projektových žádostí. V závěru práce se zaměřuji na úspěšnost vysokých škol, jako žadatelů a stručné zhodnocení, zda došlo realizací projektů v oblasti podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání ke zlepšení vzdělávání na vysokých školách.
Rozvoj Jihočeského kraje na základě opatření programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PARAJOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se především zaměřuje na Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost a jeho oblast podpory 3.2. ? Podpora nabídky dalšího vzdělávání, a to na území Jihočeského kraje. Podpora nabídky dalšího vzdělávání je na území Jihočeského kraje v současném období realizována především projektovými záměry prvního kala výzvy této oblasti podpory, jež byly schválené k realizaci. Vlastní realizace těchto projektových záměrů, bude mít primární dopad především na cílové skupiny konkrétních projektů. Projektové záměry druhého kala výzvy se nyní nachází ve fázi hodnocení. Projektové záměry schválené k realizaci z tohoto druhého kola výzvy, budou známy po zasedání rady Jihočeského kraje a to v červnu letošního roku. V roce 2011 bude v Jihočeském kraji vyhlášeno třetí kolo výzvy, a to ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Vliv investovaných finančních prostředků do nabídky dalšího vzdělávání se projeví až po roce 2013, kdy programovací období skončí a čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie bude výrazně omezené. Jihočeský kraj si je vědom důležitosti podpory této oblasti nabídky dalšího vzdělávání a projevuje tak snahu o vyplnění vzdělanostních mezer populace, žijící na území Jihočeského kraje. Ty vznikají převážně změnou struktury pracovního trhu na tomto území. Pro současné programovací období je na oblast podpory nabídky dalšího vzdělávání na území Jihočeského kraje vyčleněna z fondů Evropské unie celková alokace ve výši 196 000 000 Kč. Po první výzvě je tato alokace vyčerpána z 13%. Jak se čerpání finančních prostředků v rámci této oblasti podpory do roku 2013 na území Jihočeského kraje bude vyvíjet, lze těžko předvídat.
Strukturální fondy EU na příkladu OPRLZ a OPVK
Mačáková, Veronika ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o důvodu vzniku a vývoji politiky hospodářské a sociální soudržnosti v EU, o tématech, které tato politika řeší a nástrojích, pomocí kterých poskytuje členským státům finanční pomoc. Vzhledem k názvu práce, kdy představuji strukturální fondy na příkladech dvou operačních programů -- Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů a Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, se zaměřuji na Evropský sociální fond, jako na prostředek finanční pomoci v ČR čerpané na tyto dva operační programy. Práce se tedy věnuje rovněž aplikaci strukturální politiky v ČR se zaměřením na pomoc v oblasti vzdělávání. Představuje tedy základní dokumenty potřebné k čerpání finančích zdrojů a následně se zabývá konkrétně zmíněnými operačními programy a sleduje jejich návaznost. V poslední části je pomocí dotazníkového šetření poukázano na tíživé oblasti implementace operačních programů a jsou naopak vyzdvihnuty pozitivní výsledky či silné stránky realizace operačních programů.
Administrativní náročnost veřejných výdajových programů
Forgáčová, Eva ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zjištění administrativní náročnosti zvoleného veřejného výdajového programu - operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. V práci je uvedena teorie veřejných výdajů, veřejných výdajových projektů a administrativních nákladů v potřebném rozsahu. Dále je popsán samotný operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Jádrem práce je vlastní analýza administrativní náročnosti u tří typů realizovaných projektů, přičemž administrativní náročnost je sledována u vybraných projektů na různých úrovních implementačního systému. Zjištěné hodnoty administrativní náročnosti jsou porovnávány, hodnoceny a komentovány. Na základě zjištěných údajů jsou formulovány problematické okruhy, ve kterých je prostor pro možné úspory na straně administrativních nákladů. Pro zjištění potřebných údajů bylo využito dotazníkového šetření.
Rozhodovací, implementační a kontrolní mechanismy v oblasti operačních programů ČR
Tužinská, Iva ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Řehořová, Veronika (oponent)
Česká republika (dále jen ČR) získala vstupem do Evropské Unie možnost využívat podpory poskytované v rámci politky Hospodářské a sociální soudržnosti. Pro programové obodbí 2007 -2013 si ČR připravila celkem dvacet čtyři operačních programů. Rozhodovací, implementační a kontrolní mechanizmy analyzuji na jednomu programu - Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, což mi umožňuje postihnou veškeré aspekty implementace.
Financování veřejných vysokých škol z prostředků Evropské unie
Búřilová, Anna ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Valová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá specifiky veřejných vysokých škol a jejich financování. Jsou popsány možnosti financování ze zdrojů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, ale zejména ze strukturálních fondů Evropské unie. Největší důraz je dán na financování z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (dále jen OP VK). Jsou popsány postupy tvorby, realizace, monitorování a kontroly projektů podporovaných z OP VK. Dále jsou popsány i jiné možnosti získávání finančních prostředků ze strukturálních fondů EU a informační systémy pro podporu ekonomiky na českých veřejných vysokých školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.